De sponsorbrochure

In de zoektocht naar sponsors zult u veelvuldig gevraagd worden om meer informatie over uw vereniging of stichting op te sturen. Om deze reden is het verstandig om een (digitale) sponsorbrochure te hebben waarin de benodigde informatie overzichtelijk staat weergegeven. Hieronder geven wij een uiteenzetting van de minimale inhoud van een sponsorbrochure.

Introductie

De sponsorbrochure begint altijd met een introductie van uw eigen vereniging. Houd dit kort en krachtig en geef in 1 alinea antwoord op de onderstaande vragen:

  • Wie bent u?
  • Wat wilt u bereiken? (Wat zijn de ambities?)

Het bereik in cijfers

Bij sponsoring draait het erom dat er een doelgroep bereikt wordt. Het is daarom van belang om aan te geven wat het bereik zal zijn van de sponsoring. Daarbij geldt tevens dat elke vereniging een specifieke doelgroep aan de sponsor kan bieden. Achterhaal daarom gegevens, zoals:

  • Het aantal leden;
  • Jeugd vs. senioren / Man-vrouw verhouding;
  • Woongebied van je leden;
  • Bezoekersaantallen;
  • Huidige sponsors (aantal / branche etc.)

Het aanbod richting sponsors

We zien vaak sponsorbrochures die uitpuilen van de verschillende pakketten en tegenprestaties. Wij raden aan om het aanbod overzichtelijk te houden en een aantal in het oog springende sponsorpakketten en/of mogelijkheden te benoemen. Deze dienen enkel de aandacht te trekken en dienen tevens als basis voor een sponsorovereenkomst op maat.

Contactgegevens

Vergeet niet uw contactgegevens in de brochure te vermelden. Het zal toch zonde zijn als een potentiële sponsor u niet kan bereiken.

Voorbeeld sponsorbrochure

Voorbeeld sponsorbrochure

Houd het kort. Geen enkel bedrijf zit erop te wachten om een boekwerk door te nemen.
Zorg voor een professionele opmaak. Bedenk dat de sponsorbrochure uw visitekaartje is.
Nieuwsgierig naar Sponsit? Maak gratis account aan