Hoe importeer ik een Excel bestand?

Het is eenvoudig om je bestaande contactenlijst te importeren in Sponsit. Om dit te kunnen doen dien je wel over een CSV-bestand te beschikken. Je kunt van een Excel bestand simpel een CSV bestand maken door het op te slaan als een CSV-bestand. Zie hiervoor ook "Hoe maak ik een CSV-bestand?":help/importeren-exporteren/hoe-maak-ik-een-CSV-bestand. Als je dit gedaan hebt dan dien je de volgende stappen te doorlopen:

  • Druk in Sponsit op "contacten importeren" (op pagina "Alle contacten").
  • Selecteer het CSV-bestand dat je wilt importeren en druk je op "Uploaden".
  • Kies of je een lijst met personen of een lijst met bedrijven wilt importeren en druk je op "Upload het bestand".
  • Vervolgens krijg je de mogelijkheid om eenvoudig de juiste velden in Sponsit bij de kolommen uit het CSV-bestand te koppelen.
  • Geef eventueel aan welke status, beheerder en labels de contacten moeten krijgen.
  • Als laatste stap kun je controleren of de contacten goed in Sponsit komen te staan. Als dit correct dan maak je de import definitief.
Nieuwsgierig naar Sponsit? Maak gratis account aan