Stap 3. Labels & Soorten sponsors

Met behulp van labels en soorten sponsors creëer je structuur in je contact- en sponsordealgegevens. Om dit concept goed te gebruiken is het noodzakelijk om het verschil tussen beide te begrijpen. Kort gezegd zijn labels gekoppeld aan het contact zelf (bedrijf of particulier) en soorten sponsors aan de sponsordeals.

Labels
Door middel van labels kun je contacten groeperen. Elk contact kan meerdere labels hebben waarop je in de contactenlijst kunt filteren. Als je filtert op een label worden alleen contacten getoond die dat label hebben. Een label zegt iets over het contact ongeacht het seizoen/jaar waarin je momenteel zit. Voorbeelden van labels: Supermarkt, Groot bedrijf, Nieuwsbrief, etc.

Label toevoegen aan een contact

Soorten sponsors
Bij een sponsordeal kun je aangeven om wat voor soort sponsor het gaat. Omdat een sponsordeal een looptijd heeft is het soort sponsor alleen actief in de jaren/seizoenen dat de sponsordeal actief is. Als je in de sponsordeallijst filtert op een soort zullen alleen de sponsordeals getoond worden die in dat jaar/seizoen actief zijn en de opgegeven soort hebben. De soorten zijn dus tijdsafhankelijk. Voorbeelden van soorten: Hoofdsponsor, Bordsponsor, Club van 100, etc.

Filter je sponsordeals op basis van soort sponsor per jaar/seizoen
Nieuwsgierig naar Sponsit? Maak gratis account aan